sjukvården

Hur mkt ska man behöva stå ut med innan man får hjälp från sjukvården?
Vart på akuten nu i två dagar i rad för att få hjälp för jag har smärtor i magen, ryggen som inte ens
går att beskriva på denna jord och har nu fått strålningar ner i bena.
Känns just nu som jag bara vill ge upp, ta mitt sista andetag. Ska till vårdcentralen om en timme.
Egentligen fanns det ingen tid men dem höll med mig att jag inte kan gå runt så här, kan inte ens jobba.
Alla pratar om att sjukvården i Sverige är så bra. Vart då någonstans? När e det man egentligen får hjälp?
 Ska jag  behöva vara med i en bilolycka för att få hjälp? Eller ska jag vara cancer sjuk?
Vad behövs egentligen för att få hjälp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0